En jerka och en varning

Grått och ödelagt har det varit men här är jag iaf med en jerka att besvara. Veckans fråga är; Vilket är ditt favoritformat när det gäller böcker?

Ja, jag är ju en av de som har blivit frälst på e-böcker eftersom det är så jäkla praktiskt. Jag kan zooma ut och in hur mycket jag vill, tappar aldrig bort en sida och kan skriva anteckningar som faktiskt går att tyda i efterhand (när jag klottrar i pappersböcker har jag ju sådan liten, liten yta att skriva på att jag knappt ser texten till slut). Så ja, e-boken är min favorit. När jag väl köper pappersböcker föredrar jag pockets. De är lättare, skär inte in i händerna, går att få ner lite överallt och är dessutom billigare. Har aldrig riktigt förstått charmen med tunga, inbundna böcker när det är helt vanliga dussingböcker.

När det är avklarat måste jag varna mina läsare en aning för det är en ”recensions” attack på väg. Under kvällen och morgondagen ska jag försöka få ur mig ett par ord om de böcker jag läst så det kommer bli en hel del inlägg. På måndag kommer jag nog vara tillbaka på noll igen :)

3 responses to “En jerka och en varning

  1. Så himla sugen på att skaffa en riktigt bra läsplatta, vad använder du?

    • Jag använder Adlibris Letto och jag tycker den fungerar super. Den är förvisso inte lika fancy som andra plattor men den har låång batteritid och går att läsa på även i starkt ljus :)

  2. Jag ska försöka bli e-boksfrälst under sommaren är planen :) jag har också en Letto som jag tyckts fungerat fint det lilla jag använt den.

Kommentera

