Jag är värd 0.9 sekunder

Ibland, när jag känner mig lite extra deppig brukar jag ta min dagslön (eh.. 140 kronor don’t judge) och jämföra det med saker en kan köpa för 140 kronor. Så har jag en legitim anledning att gråta efteråt, liksom. Vill ni se vad ett stycke Idun är värt? Jag har i alla fall gjort en lista:

(Förtydligande: Jag är alltså inte värd alla dessa på samma gång, utan en dag av mitt liv är värt lika mycket som ett enda av dessa alternativ)

  • 1 kvm betongplatta
  • 1 resa (icke retur) med Vaxholmsbåten
  • 1 portion Gai Satey på Koh Phangan
  • 3.1 färska strömmingar
  • 1/2 påse hundfoder
  • 9 stycken citroner
  • 0.9 sekunder i tv4

Om ni är värda lika lite eller i närheten får ni gärna höra av er, så kan vi deppa tillsammans. Är du värd mer kan du sätta dig i ett hörn och hålla käft så kan vi ses när jag är på bättre humör.

xo

One response to “Jag är värd 0.9 sekunder

  1. Vill inte ens räkna på det där… Student + Världens sämst betalda extrajobb = inte mycket värd.

    ;)

Kommentera

