Godmorgon 2013

Det är nu 2013 och jag känner mig gammal. Kvällen var ganska bra. Mamma tvingade mig att smaka på alla konstiga ostar, valpen brydde sig inte särskilt mycket om raketerna (den positiva utkomsten av att bo på ett militärt skjut-område antar jag), någon spelade trumpet någonstans. Sedan gick jag och la mig och fick såklart dödsångesten från helvetet så jag har inte sovit många timmar.

Nu känner jag mig kry och glad. 2013 startar vackert och lagom varmt. Jag sätter på mig en röd klänning, slänger en kanel-stång i teet och känner mig oövervinnerlig. Tänker på allting som är bra med livet, med Sverige, med universum. Blir yr i huvudet, så där som en alltid blir när en tänker på universum några sekunder för länge.

Nu måste jag bara få ut julpyntet så fort som möjligt. Hej då 2012, det var kul att ses men kom aldrig igen.

Kommentera

